dimecres, 30 de juny del 2010

Crema pastissera, a la meva manera

Com que estic veient que tinc alguns plats als que hi posso crema pastissera per no repetir la recepta cada cop, dons us poso la recepta de la que a mi m'agrada més. L'he fet de maneres diferents però aquesta és la que a mi personalment m'agrada més.
Ingredients:
500 ml de llet
20gr maicena
30gr harina
5 rovells d'ou
120 gr de sucre 
1 culleradeta de sucre avaïnillat
30 gr mantequilla

En un cassó hi posem tots els ingredients menys la mantega, amb unes barilles anem barrejant procurant que no se'ns enganxi la pasta al fons, ja veureu que a mesura que la massa es vagi escalfant s'anirà espessant. Quan tingui la textura que a vosaltres us agradi, més o menys espessa, la retireu del foc, afegiu la mantega remeneu bé i ja la teniu llesta. La podeu fer servir calenta, però jo normalment espero a que estigui a temperatura ambient.