dimecres, 9 de juny del 2010

Pà de salsitxes


Una manera diferent de fer pà, ja que enlloc d'utilitzar el llevat de forner de tota la vida, farem servir el llevat quimic (royal), així no haurem d'esperar a que llevi la massa.
Per fer aquest pa necessitarem
3 ous grossos o 4 de petits
200 gr farina, però no de força(jo el vaig fer amb farina de reposteria)
150 ml llet
100 ml d'oli de girasol
una cullerada de mostassa de dijon
4 salsitxes tipus frankfurt de molt bona qualitat
10 gr llevat quimic (royal)
100 gr formatge ratllat (emmental, parmesà, etc)
una mica de sal
una mica de pebre

Batrem els ous, la mostassa, la sal i el pebre, quan tinguin una textura homogènia sense parar de batre hi afegirem l'oli i la llet. Després hi afegirem la farina barrejada amb el llevat tamissat i després el formatge.

Preparem un motlle allargat i hi posem mantega o oli amb una mica de farina, jo tot i que el meu motllo era de silicona també ho vaig fer, vaig trobar que alhora de treure'l al ser tant flonjo, era més fàcil de treure, això vosaltres mateixos. Enfarinarem lleugerament les salsitxes perquè no se'ns vagin cap abaix. Afegirem una part de la massa i dues salsitxes, afegim la resta de la massa i hi posarem les altres dues salsitxes. Ho posarem al forn calent a 185º entre 30 o 40 minuts, feu la prova amb l'escuradents, quan veieu que surt sec ja estarà llest.

Un cop cuit el treurem del motllo i el posarem sobre una reixa perquè s'acabi de refredar, d'aquesta manera no queda com humit.