dimarts, 24 d’agost del 2010

Pastís sacher amb mousse de café i cobertura de xocolata


Avui és l'aniversari del meu marit i volia fer-li alguna cosa especial, ell em va dir que volia el sacher que ja vaig fer, però amb la variant que volia el mousse de café enlloc de xocolata. Us he de dir que aquest cop m'ha sortit com hauria hagut de sortir l'altre vegada, és a dir, que es veièssin separades les capes de pastís, mousse i cobertura. La recepta del pastís la teniu aquí, o sigui que només explicaré les variants.

INGREDIENTS

Per la Mousse de Cafè:
500 gr de nata per muntar
una tassa de cafè exprèss
2 clares d'ou
5 fulles de gelatina

Per la cobertura:
100 gr  de xocolata Fondant
100 gr  de nata per muntar
20 gr  de mantega

150 gr  de melmelada de fruits vermells


Per fer la mousse, posarem en remull les fulles de gelatina en aigua freda. Muntarem les clares d'ou a punt de neu amb un polsim de sal i ho reservarem a la nevera. Muntarem 400 gr de nata però que no quedi massa dura i també reservarem a la nevera.  Farem una tassa  de cafè i hi afegirem una mica de sucre. Escalfarem 100 gr de nata sense que arribi a bullir, treurem del foc i afegirem les fulles de gelatina una a una i després el cafè encara calent.
Deixarem que s'entibï, i llavors afegirem la nata muntada amb molt de compte fins que estigui totalment integrada. Seguidament afegirem les clares muntades i barrejarem de dalt a baix fins que quedi una massa homogènia.

Un cop muntat el pastís, agafarem fondant blanc, en el meu cas he calcat un dibuix sobre padel surf, ja que al meu marit li agrada molt aquest esport i amb colorants en pasta he anat pintant.