dilluns, 31 de gener del 2011

Pasta de full amb espàrrecs i velouté

Tenia convidats a casa i como no volia quedar bé. Fa uns dies vaig veure en un programa de televisió aquesta recepta, amb l'única diferència que els espàrrecs eren frescos i jo els que he fet servir eren de pot. Em feia una mica de por el resultat, no per la presència sino pel gust. És molt fàcil de fer i molt saborós. Val a dir que els meus convidats s'ho van menjar tot i mira que atipa, ja que vaig pensar que fer-lo més petit seria poca cosa.
Ingredients:
5 espàrrecs per persona
el caldo dels espàrrecs
una làmina de pasta de full
200 ml de nata per cuinar
40 gr de farina
45 gr de mantega
julivert picat
sal i pebre
1 ou per pintar

Tallarem la làmina de pasta de full en rectangles, un dels trossos que fem l'aprofitarem per fer les vores del recipient. Un cop muntats els pintarem amb ou batut i punxarem amb una forquilla. Ho enfornarem durant 20 minuts a 200º. Un cop cuits els deixarem al forn però apagat perquè segueixin cruixents fins al moment de servir. En una paella posarem la mantega i tot seguit la farina i ho enrossirem una mica. Després afegirem un got generós del caldo dels espàrrecs i deixarem espessir, un cop obtinguem la textura desitjada afegirem la nata i salpebrerem. Afegim una mica de julivert picat i reservem. Anem a muntar el plat, agafem la pasta de full cuita, hi coloquem els espàrrecs partits per la meitat, és aconsellable secar-los una mica amb paper de cuina peruquè no quedi aigualit. Finalment posem la velouté per sobre i ja están llestos per menjar.