dimarts, 22 de març del 2011

Flam de calçots

Com es nota que encara he de donar sortida a molts calçots que encara tinc eh! Després d'haver provat aquest flam em sembla que ho intentaré amb altres verdures. És molt senzill de fer i el resultat ja veureu, espectacular!
Ingredients
10 calçots
4 ous
100 ml nata líquida
una culleradeta de sal
pebre
una mica de nou moscada
salsa per calçots
Per començar courem els caçots al microones, seguint les indicacions del vostre microones, amb el meu, he trigat uns 5 minuts aproximadament. Un cop cuits els tallarem a trossets i els posarem en un bol. Hi posarem els ous, la nata líquida, la sal, el pebre i la nou moscada. Ho batrem bé, jo he fet servir la batedora normal. Un cop obtinguem com una mena de puré, el posarem a les flameres que prèviament haurem pinzellat amb mantega fosa. Courem els flams al bany maria al forn durant uns 35-40 minuts a 180º, o fins que al punxar-los surt sèc. 
 Quan siguin cuits els deixarem refredar una mica i desmotllarem, els servirem encara calents acompanyats per la salsa de caçots.

12 comentaris:

Catieu ha dit...

Quina manera més original de menjar calçots!!! Em guardo la recepta, em sembla deliciosa....

Visc a la Cuina ha dit...

Quina manera més original de menjar calçots, a casa triomfaria!

A peu coix. Núria Sagués ha dit...

M'encanta!
Ho vull provar, té una textura "guapa, guapa"

anirac ha dit...

que original! i que bons que han d'estar! felicitats!!

Meritxell ha dit...

Doncs us animo a que els feu, han quedat deliciosos i per llepar-se'n els dits!!!

cristina ha dit...

Hola guapa!! Com va arribar el pastis? Espero que sencer jeje
Aquesta flans me'ls apunto per prova'ls!!
Et segueixo i espero que ens tornem a veure!!
Petons!

Visc a la Cuina ha dit...

Avui he fet aquest flam per dinar amb uns quants calçots que van sobrar el diumenge, és una exquisidesa!!!

Romescaire ha dit...

Que bons m'acaban de pasr la recepta de un enllaç del club de cuines!!
http://www.clubdecuines.cat/recepta/flam-de-calsots/6960#comment_6292
suposo que ya ho sabíes!!
Encatat de coneixer Mery jo en faig de calçots.
M'apunto la recepta ! Salutacions!

Meritxell ha dit...

Igualment Romescaire, i ja veuràs que quan la tastis voldràs repetir! ;)

soleilua ha dit...

Meri, per quants flams és aquesta recepta? si vull fer per 10 persones faig el doble? o com ho veus?

Meritxell ha dit...

Amb aquestes quantitats, em van sortir si flams individuals. O sigui que si fas el doble te'n sortiran 12.

soleilua ha dit...

moltes gràcies guapa! ho provaré aquest diumenge!