dimecres, 27 d’abril del 2011

"Bizcobolas" o boles guenyes com diria algú ; )

 

Uns postres ideals per aprofitar els retalls de pà de péssic que guardem després de preparar-los perquè quedin ben bonics. Quan vaig tenir un munt de retalls de varis pastissos vaig dir-me, ara és el moment, anem a fer-les. Com que era la primera vegada vaig pecar de principiant, les vaig fer massa grosses, tamany mandonguilles. Per la propera que serà aviat les faré més petitones, tipus bombons.  Es poden fer amb tots els tipus de xocolata, però jo sóc de la negre negre.
Ingredients:
1 tarrina de philadelphia
retalls de pà de péssic
una mica de mel
200 gr xocolata negre de cobertura.
En un bol esmicolarem bé el pà de péssic, afegirem un raig de mel i anirem afegint formatge philadelphia fins que poguem formar les boletes, quasi serà la terrina sencera. No la tireu tota de cop ja que si us passeu de formatge quedaran tant pringoses que no anirà bé.
Anirem formant boletes i les posarem en un plat. Un cop les tinguem totes fetes, les posem una estona a la nevera, sobre una hora aprox, perquè endureixin una mica. 
Desfarem la xocolata al microones o bany maria i farem servir un recipient una mica fons, un bol o tassa grossa que ens permeti introduir bé la bola i que quedi ben impregnada de xocolata. Agafarem le boles una a una i les impregnarem bé amb la xocolata, les treurem del bol amb una forquilla i amb compte la deixarem sobre un paper sulfuritzat, les decorarem i les deixarem fins que estiguin totalment seques, si voleu anar una mica més depressa les podeu deixar a la nevera. Si volguessiu decorar amb xocolata blanca, primer haurem de deixar endurir la xocolata negre i després decorar-la amb la blanca. Un cop endurides, les podem servir tal qual o dins d'uns motlles de paper.


1 comentari:

Crisfiit ha dit...

Guapa!!! Genials aquestes bizcobolas! Amb la xocolata ben lliseta com a mi m'agrada jejeje. Muaaaaaaa