dimecres, 25 de maig del 2011

Salmó especiat al forn amb salsa de iogurt i curry

Sempre he menjat el salmó fumat i mai m'havia cridat l'atenció de comprar-lo fresc i cuinar-lo fins que ja fa uns dies una amiga em va dir que era super bo i molt ràpid de fer. O sigui que dit i fet em vaig posar mans a l'obra. La recepta original porta també un llit de patates, però com que no tenia massa temps vaig decidir fer-lo sense. Tantmateci el salmó no portava tantes especies i no portava tampoc la salsa de iogurt qque va ser improvisada.
Ingredients (1 persona):
2 trossos de llom de salmó 
1 ceba petita
1/2 llimona
julivert
sal pebre
herbes provençals (o les que volgueu)
Per la salsa:
1 cullerada de iogurt natural
1 cullerda de formatge tipus philadelphia
curry
sal
orenga
alfàbrega

Tallem la ceba a tires i la posem al fons d'una safata pel forn  fent de llit del salmó que hi posarem a sobre. Seguidament tallem la llimona en mitges llunes i les posarem sobre la llimona, banyarem amb un gotet d'aigua i un rajolí d'oli i salpebrem. Enfornem durant uns 20 minuts a 180º, fins que veiem que la ceba s'estova una mica. Salpebrerem el salmó i especierem amb les herbes provençals, i el posarem sobre la ceba i la llimona. Enformen uns 10 minuts i el servirem calent. Per fer la salsa barrejarem tots els ingredients i en posarem una mica al plat per acompanyar el salmó.