dijous, 9 de juny del 2011

Semifred de pinya


Ostres tu, se me n'ha anat el sant al cel, i jo que em pensava que ja havia penjat la recepta! No tinc perdó, je je je. En un principi el primer cop que la vaig fer havia de ser de maduixes, però les que vaig trobar no em van fer el pes, així que la vaig adaptar a la pinya, però es pot adaptar a qualsevol fruita, préssec, pruna, sindria, meló, el que volgueu. A més com que el meu tiet és diabétic doncs vaig substituir el sucre per edulcorant i llestos, boníssim.
Ingredients: (6-8 persones)
1 planxa de pà de péssic (es pot comprar feta o fer-la, la recepta aquí)
Per la mousse de pinya
½ litre de puré de pinya en almíbar
200 gr. de llet condensada (jo la vaig posar desnatada)
½ litre de nata líquida per montar
100 gr. de sucre glacé  (l'he substituït per edulcorant)
9 fulles de gelatina
Per la cobertura:
300 ml. de puré de pinya en almíbar
100 gr. de sucre (jo edulcorant)
3 fulles de gelatina
colorant groc en pasta
Per preparar el mousse deixarem les fulles de gelatina hidratant-seTriturarem la pinya en almíbar i separarem una part, uns 100ml, els quals escalfarem durant 1 minut a potència màxima al microones. Desferem les fulles de gelatina, les 9, una a una en el puré de pinya calent i afegirem la resta del puré de pinya i la llet condensada i remenem.
Reservarem a la nevera. Muntarem la nata i quan li falti una mica per estar llesta hi posarem el sucre o l'edulcorant i acabarem de muntar. Afegim el preparat del puré de pinya amb la gelatina i remenem amb moviment envolvents. Un cop estigui tot ben integrat passarem a muntar el pastís. Agafarem l'aro d'un motllo desmotllable i tallarem la planxa de pà de péssic una mica més petita que l'aro, d'aquesta manera, la mousse quedarà per sobre del pà de péssic. Posarem el plat o la base definitiva del pastís, hi posem l'aro del motllo i la base, posem la mousse i allisem bé, deixem reposar a la nevera una hora aproximadament. Anem per la cobertura, triturem la pinya i separem una petita quantitat i procedim com al pas d'abans, l'escalfem i diluim les 3 fulles de gelatina que queden, afegim el sucre o edulcorant, remenem bé. Seguidament hi posem el colorant en pasta per aconseguir un color més viu i amb compte ho posarem a sobre de la mousse, deixarem a la nevera unes 2 o 3 hores o d'un dia per l'altre. Desmotllem amb compte i decorem al nostre gust.

1 comentari:

A peu coix. Núria Sagués ha dit...

Magnífic! Es veu molt fresc i lleuger